祝贺邢雅江同学顺利通过博士论文答辩 | DBA捷报

发布时间:2021-12-16 17:30

千淘万漉虽辛苦,吹尽黄沙始到金。2021年12月16日,DBA三期班同学、西部投资集团有限公司董事长邢雅江迎来了他的最终答辩时刻。邢雅江同学围绕《中国房地产企业履约社会责任对企业竞争力的影响研究》进行了深入的阐述,成果丰硕,最终顺利通过答辩。恭喜邢雅江同学,让我们一起回顾他的高光时刻。

企业家学者项目(DBA)以成就新商业文明思想者和引领者为愿景,打造极具前沿性和系统性课程。以框架模块、聚焦模块、专题研究+实践课堂这三大核心为课程主轴,整合全球优质教育资源。课程涵盖2大金融主题与4大微观主题,探索6大宏观方向,定制化行业专题,走访行业内领军企业。旨在帮助同学实现“理解 - 判断 - 实践 - 引领”的跨越式发展与提升,成为新商业文明的先行者。邢雅江同学经过完整的体系化学习与研究,迈进了探索真知的新格局和新高度。

本次论文答辩,来自长江商学院、新加坡管理大学(SMU)和新跃社科大学(SUSS)的教授们共同见证了邢雅江同学的学术成果。

Terence FAN

Assistant Professor of Strategic Management(Education),SMU

TENG Bingsheng

Professor of Strategic Management,CKGSB

WANG Heli

Professor of Strategic Management,SMU

Huong Ha

Associate Professor,SUSS

邢雅江 | 中国房地产企业履约社会责任对企业竞争力的影响研究

邢雅江同学答辩中

▇ 论文摘要

地产行业已经成为我国国民经济的支柱性产业,应该履行更多的社会责任,那么如何引导企业履行相关社会责任,如何充分利用社会责任增强企业竞争力,如何衡量企业社会责任在哪些方面促进竞争力的发展等问题引发了政府以及相关学术界的讨论与研究。因此本文首先从利益相关者角度出发,提出了一系列的假设。

其次,通过问卷调查法确立房地产企业社会责任和社会竞争力的评价指标体系,同时利用国内53家上市公司数据客观分析中国房地产企业履行社会责任和和企业竞争力之间的关系,通过因子分析、相关分析与回归分析,验证了房地产上市公司履行社会责任如何影响企业竞争力,进而为提升企业竞争力及完善市场经济环境提供有效的对策及建议。

▇ ABSTRACT

The real estate industry has become the pillar industry of China's national economy and should perform more social responsibilities. Then how to guide enterprises to perform relevant social responsibilities, how to make full use of social responsibilities to enhance enterprise competitiveness, and how to measure the aspects in which corporate social responsibility promotes the development of competitiveness have aroused the discussion and research of the government and relevant academic circles. Therefore, this paper first puts forward a series of assumptions from the perspective of stakeholders.

邢雅江同学在长江DBA开学模块上

Secondly, establish the evaluation index system of social responsibility and social competitiveness of real estate enterprises through questionnaire survey, and objectively analyze the relationship between social responsibility and corporate competitiveness of Chinese real estate enterprises by using the data of 53 domestic listed companies, through factor analysis, correlation analysis and regression analysis, this paper verifies how the performance of social responsibility of real estate listed companies affects the competitiveness of enterprises, and then provides effective countermeasures and suggestions for improving the competitiveness of enterprises and perfecting the market economic environment.

有志者,事竟成。论文答辩的结束,并不代表求知脚步的停止。相信邢雅江同学将带着在长江DBA的满满收获,未来继续迎接新商业文明的机遇与挑战,以“新商业文明思想者和引领者”的姿态,为行业和社会的发展提供无限动力!



了解更多企业家学者项目

如需进一步咨询本项目,企业家学者项目办公室可随时为您提供帮助

+86 10 85186905
北京市东城区东长安街1号东方广场东二座20层企业家学者项目办公室
CKDBA@ckgsb.edu.cn

了解更多企业家学者项目

如需进一步咨询本项目
企业家学者项目办公室可随时为您提供帮助

+86 10 85186905
北京市东城区东长安街1号东方广场
东二座20层企业家学者项目办公室
CKDBA@ckgsb.edu.cn